onsdag 24 maj 2017

VITA RABATTEN PÅ GÅNG I ÅR IGEN



Hej! Förra helgen hann jag med ett ordentligt stim i trädgården. Jag har en vit rabatt på framsidan, som fick sommarens genomgång. Upp med ogräs och ned med fler perenner. Jag kör trial and error testet hos mig; de perenner som klarat sig från förra året fick påfyllnad av fler kompisar. Det verkar som att solhatt och vit stäppsalvia gillade rabatten. Jag har också sedan ett par somrar skapat en instant-summer-feeling genom att plantera ettårsblommorna Rosenskära i rabatten. De ger ett omedelbart vitt blommande och i just min rabatt har de hållit och blommat hela sommaren nästan. Tills solhattar och andra blommor kommer igång. Övriga blommor som väntas ta sig är några nävor i framkant, höga nävor i bakkant, och vit höstanemon. Får se vad det blir av dem....




Instant-summer med Rosenskära.




Just Rosenskäran gillar rådjuren på tomten, så i år provar jag ett hett tips från många vänner; Trico Garden. Här har jag blandat i en spray-flaska, och för att inte femåringen skall tycka att det är roligt att leka vattenkrig med den har den fått lite grafik.




Och så här blev det! Nejdå, men det hade väl varit något det! Detta är den ständigt inspirerande målvisionen; Sissinghurst vita trädgårdar. Love it. Ja, men då var sommaren på gång i första rabatten!


Bild 1-3 studio karin, 4-5 pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar