lördag 23 april 2016

BOSTADSSURF I TOKSNYGG NYRENOVERAD VÅNING



Hej lördag! Lite bostadsspaning hann jag med till frukostkaffet (det var aprilväder ute med hela repertoaren sol-regn-snö-blåst ute så vi skippar trädgården idag...). Hittar en ljuvligt stylad våning på Narvavägen på Östermalm, och inte minst är bilderna exceptionellt fina! Mycket begåvad fotograf som har varit i farten. Stämningsfulla bilder och vackert plåtade detaljer. Häng med på visning. 




Jag som totalt saknar bokhyllor (än) ska nog helt sonika sluta gömma böckerna på vinden i väntan på "de där rätta bokhyllorna". Nonchalant framme på staplar på golvet går lika bra. Och jag fullkomligt älskar den där crazy skulpturen. En glimten-i-ögat-skruvad nutidstolkning på en klassisk stendito.




Härlig blandning, och mycket Svenskt Tenn (i stort sett alla ljusstakar, soffbordet, dekorkuddar....). Mellangrå väggar i vardagsrum och vad som ser ut att vara sidengardiner sätter tonen.




Och blått blått är flott flott. Jag älskar blått, och har alltid gjort. (Därav soffan och mattan i mitt eget vardagsrum som vardera är flera år gamla i hushållet.)




Fin stämningsbild, och mässingsljusstaken - ja tack.






Elegant badrum i svart marmor Nero Marguina. Och krysshandtag från väggen - ah! Love. It!





Med östermalmsvåningar kommer ofta kanonvackra trapphallar med marmorgolv och patinerade jugendtrappräcken. Vacker stämningsbild som jag nämnde i början. Lovely bild att se på, eller hur? Förtjänar att hänga uppförstorad i ram.




Och till och med utsikten är fångad skickligt av fotografen. T o m plåttaken och mässingsäpplet passar interiören :) Smakar det så kostar det, vågar ni gissa vad denna 4a kostar? Hela våningen och alla bilder syns här.




Bild via Lagerlings



1 kommentar: