söndag 11 januari 2015

SÖNDAGSINSPIRATION AV INREDNINGSGIGANT



Hej söndag! Jag fullkomligt älskar när man vid långledighet blir tillgänglig för andra inspirationskällor än sina vanliga kanaler. Jag bläddrar i internationella magasin, jag ser andra infallsvinklar, och andra stilar och jag bara suger åt mig inspirationen som en svältfödd. Hjärnan har återhämtat sig från den urvridna grå hjärnmassan den alltid är i slutet av december, och den har lagt sig tillrätta och är redo för inspiration igen! Älskar när inspirationsportarna slår på igen. Jag har nu fallit för inredningen av en internationell inredningsgigant, en sådan där suverän inredare av gammal skolad sort som med stigen ålder och värdighet behärskar att inreda privata hem, hotellrum, spa, chalet, slott, kloster, minimalistiskt, maximalistiskt, globalt, lokalt, med en suverän känsla för material och atmosfär. Liksom klosterheligt snyggt. Namnet är Axel Vervoord, en belgisk inredare av internationella mått. Jag bara radar upp lite inspiration att suga åt mig av idag. Fram med latten, upp med fötterna i soffan, njuta av vackra interiörer på bild. Det är ju söndag ändå.





Först ut är ett penthouse ovanpå ett hotell i New York, the Greenwich Hotel. Det var också detta penthouse som gjorde att jag fick upp ögonen för Vervoordt. Hotellet ägs bl a av Robert de Niro, och penthouset, som är nyligen färdigställt, ser ut så här....








Fantastiska bilder, och troligen en helt fantastisk upplevelse, skulle man ha råd att bo i detta penthouse en natt. (Bilder från Vanity Fair, fler ser du här.)




Privata villor och bilder utan inbördes ordning, endast för mitt eget höga nöje och inspirationens skull.







Det var inspirationskänslan för idag. Trevlig söndag på er!



Bild 1 här, 2 här, 3-7 via Vanity Fair fotograf David Prince, 8 här, 9-12 pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar