måndag 8 september 2014

KUDDAR I HUNDTANDSMÖNSTER



Hej måndag! I våras letade jag kuddar med hundtandsmönster över hela nätet. Jag älskar hundtandsmönster. Fint klassiskt mönster som funkar i alla lägen och gör mig glad! Speciellt de lite överdimensionerade mönstren, så att det blir det klassiska mönstret med en modern twist. Funderade tillslut at sy egna när jag inte fann några i våras, men när hinner man det? Så det bidde inget av med det. De jag fann var dessutom mest svart-vita eller svart-beige, och de var för starkt grafiska för min inredning som den ser ut idag. Hittar nu dessa finfina finingar från Chhatwal & Jonsson, och tänker med ens att de skall jag ta hem till studion bums för att titta på!! Lovely i dämpad blå färg, eller i milt grått. Kvadratiskt format faller jag för.





Bild Chhatwal & Jonsson



2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för en härlig och personlig blogg, Jag har precis kollat in Slettvolls nyheter och där har de överdimensionerade hundtandsmönstrade kuddar! Bara ett litet tips.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, jo det var just de jag hittade i våras, och det var dem jag refererade till som svarta och beige. Men de kanske har kommit i fler färger nu :)
    Karin

    SvaraRadera