tisdag 11 februari 2014

SNYGGT SIDEBOARD



Hej tisdag! Ett sideboard till matsalen, det står på önskelistan nu. Vi får inte plats med maten och alles på bordet på helgerna när man bullar upp lite mer på bordet. Så jag skulle behöva en möbel som tjänstgjorde som en old school serveringsvagn. Ett längre matbord står också på önskelistan, men när så mycket nytt behövs så får nog det befintliga bordet stå ett tag till... I matsalen - som är ett burspråk - står redan ett sideboard, men i form av ett luckskåp från Superfront (syns här). Så jag vill matcha den moderna stilen det skåpet har, men med en nättare möbel. Gärna med dubbla hyllor så att jag får mycket avställningsyta. (Det är ju gratis att drömma eller hur?) Så detta sideboard-slash-effektivt-som-en-serveringsvagn har jag ögonen på nu. Ett lättplacerat, ubersnyggt sideboard, med enkla linjer och stentopp, japp det är en storfavorit. Rakt och modernt, och mjukt och sirligt på samma gång. Genialiskt. Designprisvinnare är det också, 2012. En nutida klassiker. Design står Broberg & Ridderstråle för. Finns här.


Bild via Artilleriet

2 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    När jag googlade på val av vita färg till väggar så dök det upp en länk till ett blogginlägg du gjorde 2011. Är det fortfarande färgen 0500-N som du väljer att använda när du målar om. Har du 0300-N i taket om du har 0500-N på väggarna?
    Vi kommer att ha högt i tak & öppet till nock i vardagsrummet plus ett loft. Är det då bra val att ha 0500-N på väggarna & 0300-N i taket?

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, ja hade jag målat vitt i något rum idag hade jag också valt 0500-N och "takvitt" eller 0300-N. Jag hade så i hela radhuset som jag bodde i då inlägget gjordes. Här i nya hemmet har jag inte kommit så långt som att måla överallt, men det blir troligtvis 0500-N om det skall bli vitt här med. Nu är det mycket ljusgrått också, här, så jag vill inte ha 0502-Y som är gulvit... :)
    Karin

    SvaraRadera