torsdag 16 januari 2014

STORYTELLING - ELLER MÄKLARANNONS GOES FASHION MAGAZINE



Hej torsdag! Jag brukar inte kika på mäklarannonser annat än på helgen här inne på bloggen, men idag kan jag inte låta bli att lyfta några bilder på en vanlig torsdag nu när jag sett dem. Mäklarbyrån Fantastic Frank har ingen missat längre, de som gör konceptiga inrednings-magasin-bilder av bostadsannonser. Vackra stillebenbilder på nyskuren-kronärtskocka-på-grovt-ekskärbräde-med-dyr-kockkniv-liggande-nonchalant-intill, är deras melodi. Det blir effektfullt och det blir vackra bilder. Nu har de tagit konceptet lite längre, det är inte inredningsmagasin längre det är t o m fashionmag. Med modeller som matchar miljön. Visst, jag tycker det är roligt att titta på, prickiga klänningar som matchar, och vädrandet av filt över balkong, och de obäddade sängarna skapar ju onekligen en stämning i bilden, och Louis Vuitton resebagaget i trappan lämnar ju frågetecken (eller, jagvillhajagvillha snarare). Om det säljer våningar bättre snabbare dyrare vet jag inte, jag är inte mäklare. Jag kommer inte ihåg hur våningen ser ut när jag bläddrat igenom bilderna. Men jag vet att så här bygger man ett varumärke, det sitter maken och mumlar nåt om här intill också (hans gebiet) och Fantastic Frank har blivit omskrivna ytterligare en gång. Och det är ju hatten av bara för en sån sak. Så, varsågod att njuta stämningsfulla bilder med storytelling nedan, utan vidare mycket mer tjoho än att det är ögongodis.








Hela detta hem ser ni här




Bild via Fantastic Frank

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar