lördag 19 oktober 2013

VÄLDIGT KREATIVT INREDD VÅNING - MODERN VINTAGE MIX



Hej helgen! Jag tror att det blir en bostadsspaning idag. En kompis tipsade om denna våning på Östermalm. Den är väldigt läckert inredd, sjukt kreativ i både lösningar och inredningsstil. Väldigt modern, med med klassiska inslag och färger som gör att man kan känna sig trendig och nöjd säkerligen en låååång tid frramöver. Badrummet är kaxigt svart, med udda marockanskt betongkakel på golvet. Och de där armaturerna i taket har jag tänkt att ha hemma med! När det är dags för mitt badrum vill säga. Mässingshållare med en glödlampa i. Det är bra med utanpåliggande spotar om man inte vill sänka taket för att kunna sänka spotarna in i taket. (Så, har man låg takhöjd i badrum, välj utanpåliggande spotar så slipper du sänka taket vid renovering.) Jag tror att just dessa lampor kan man ha sittande rakt ut från väggen också. Love'em. (Finns bland annat här.)




Kreativt så det förslår. Moderna grepp som den kantiga boxsoffan och Tom Dixons jättelampa, med modern konst på väggarna och så några klassiska val som chesterfieldsoffa och kelimer. Gillar "rik-heten" (richness...nu är jag lite Britt Ekland, men ibland saknar jag rätt ord sorry) i att man har blandat så många härliga texturer som ullmattorna, lädret, färgerna, glas, mässing... Mmm. Och ps, lägg märke till rokoko-greppet att måla en himmel i en rundel i taket :D Sjukt rolig.





Och här har något tänkt ordentligt på siktlinjen och vad man ser när man kikar in i detta rum från övriga våningen. Fantastisk missoni-esque fondvägg som sänggavel, mulligt bäddat med överkast (inte vitt!) och härliga kuddar.




Köket gillar jag nästan bäst. Vet ni varför? Inte för att det är bäst inrett (det var många rum som var bäst och mest spännande inrett här), utan pga fönstret! Detta rum verkar vara det enda som har ett ordentligt stort fönster. För vi befinner oss nämligen i en våning ett halvplan ner, så det är lite av en industriell studiokänsla över alltihop med mindre fönster i markplan. Jag är inte tillräckligt innerstadsmänniska för att bo med små fönster, men jag ger planlösningen och inredningen och stilen bonusplus!




Snyggt kök i modern vintagetappning. Alla bilder och hela våningen ser du här.




Bild Alexander White mäkleri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar