onsdag 8 maj 2013

MAJ OCH MAGNOLIA



Hej! Idag har jag hunnit med ett besök på underbara Zetas handelsträdgård. Ljuvligt! Magnoliorna stod i blom, detta magiskt vackra urtidsblommande träd. Det var så pass hänförande att ett stort träd helt sonika fick följa med hem. Lite likt detta som växer på Zetas, men mitt har väldigt stora vita blommor. Nu letar jag plats på entrésidan till det trädet. Har ställt det på lite olika platser, och nu skall jag avvakta i helgen för ett träd sticker man ju inte bara ned i jorden. Man måste fundera på skuggverkan och hur det blir när trädet är större. Samt att det står i en trevlig siktlinje, man vill ju se det fina underverket i en speciellt fin och väl vald utsikt! (Och, naturligtvis, att det står gynnsamt för sin sort. Läs skötselråd för alla växter du kan tänka på Zetas sida här.)




Och kommer ni ihåg denna bilden? Jag har ju ooohhhat om utemöbler i kolonialstil. Bla som jag skrev om här och här. Nu såg jag dem uppställda äverallt i verkliga livet, dessa ovan, i butiken, i caféet. Och jag är mer övertygad än nånsin. Korgstolarna har jag redan köpt (kommer bild). Plankbord skall snickras.




Och det godaste cafét i stan. Utanför stan i alla fall. Hemlagade kakor och pajer med en latte i solen. Mitt bästa tips till er i helgen, ni som inte har för långt. Ha det bra!


Bild Zetas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar