måndag 15 april 2013

UTEMÖBLERNA I KOLONIALSTIL IGEN - OCH MICKAN IRL



Hej nya vecka, och hej regn. Det som var så vackert väder igår... Men det snöar ju inte i alla fall, om man väljer att se det positivt! Jag visade igår (här) en inspirations-whim jag fått om att jag funderar på nya utemöbler som skall passa husets äldre stil bättre. Och jag drömde om ett stort grovt bord och korgstolar runt det, lite kolonialstil. Så hittar jag detta hem när jag bostadssurfade igen. Och ja, där var kombon jag vill ha! Grovt bord med plank (eller grovt bord med betongskiva). Här var det ett grovt plankbord, som kan åldras charmigt. Och så de perfekta korgstolarna runt. Mmmm.




Ljuvlig grupp utemöbler. På grus dessutom, det var väldigt vackert! Är inte helt säker på att det är nytt altangolv vi skall ha, det som ligger är väldigt gammalt och algslemmigt och jag är sååå trött på miljöboven tryckimpat och andra alternativ brukar bli så dyra... Kanske jag ska anlägga grusuteplats istället? Hmm, måste undersökas. PS har ni höjt ögonen från utegruppen till huset i bakgrunden? Ska jag dryfta mig till att ens våga prata om det sagolikt vackra hemmet?...




...Lite längre bort här i Saltis ligger Hotellviken, och hus i denna kaliber. Kommer ni ihåg Solsidan, och Mickan? När hon var ute och gick stavgång så var det på utsidan av muren här, mellan vattnet och husens trädgårdar. Det får bli dagens "i en annan del av världen". Att titta kostar ju ingenting och jag älskar att susa runt i sådana här hus på hemnet och förundras över den fantastiska arkitektkonst som fanns en gång i tiden :) Detta är jugend så vackert att det gör ont. Som en symfoni av symmetrier och fönstersättningar och utbyggnader och fasader och takkupor... Ah så vackert. Hela hemmet ser ni här. Nä! Slutdrömt, nu tar vi tag i arbetsveckan här! kram på er



Bild Skeppsholmen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar