söndag 30 september 2012

MOODBOARD FÖR SOVRUM - FAVORIT I REPRIS



Jag fick massa frågor om detta snygga sovrum, som var en bild från härliga Bo Bedre. Var kom tapeten ifrån? Detaljerna, möblerna, hur får man till det? Ja, men visst var det ett elegant sovrum i vintage mix med modernt, med dova pastelliga färger så jag förstår att ni gillar det. Jag slängde ihop ett moodboard baserat på det eleganta sovrummet med svarsalternativ. Håll i er. Den bredrandiga tapeten med blek-blå-grå ränder (finns ju tusen leverantörer och de flesta har randigt i sortimentet...) en likadan hittar du här. Bestlite lampan BL6 finns exempelvis här. Metallhurtsarna - om du letar mer vintagebetonat så exempelvis från Madam Stoltz, och en slätare budget variant kolla IKEA. Kudden i päls gillar jag inte jättemycket så jag har bytt den till en elegant grå kudde med små diskreta paljetter från DAY/My Tivoli. Tänk på att gärna blanda texturer - så mot den blanka grå kudden valde jag en matt sammetskudde i offwhite från Mimou/Länna möbler. Ett kungablått överkast hittar du här. Låt inte färgsättningen bli för statiskt i alltför jämn färgsättning. Ta ut en liten starkare kontrast eller accent i den kulör du valt - exempelvis den dova milda blå skalan - och förstärk den i en stark mindre detalj som en ensktaka glasvas. Har du tusen glasvaser som du inte gillar i skåpen? Kanske för att de inte har betydelse eller värde för dig. Bara ny-döda. Försök att blanda in accessoarer som ger dig extra glädje, nåt udda och personligt. Försök Lauritz, loppis, arvegods, kolla mammas matkällare. Nä det sista kanske bara gällde mig ;) Buskowskis market hade den blå vasen ovan. Rumsspray (mest för att flaskan är snygg...) här, en snygg House Doctor tavla här, och den ursöta lilla silvervasen här. Finfint sovrum. Mys pys, trevlig färgsättning, ljuvligt fluff och piff. Trevlig söndag alla läsare, hoppas ni har en bäst dag. Kram på er


Moodboard studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar