torsdag 24 maj 2012

LYX I VILLASTADEN



Idag ska jag bjuda på en husvisning som en kompis har tipsat mig om. En kompis som liksom jag gärna hushallucinerar, hur kan man annars ha snubblat in i ett hem för 19M ;) Detta fantastiska hem är inte ett hus i förorten, det är inget mindre än en liten villa på Östermalm. Finns det? Jo, ett gårdshus i Villastaden för att vara mer precis. Kan inte vara så vanligt. Bilden ovan är den gottaste i hela bildkavalkaden, gillar den där LV kofferten de använt till bord intill den överdimensionerade lampan och Eamesfåtöljen.




Vi börjar i hallen. Hemmet är väl sammanhållet med vita väggar och mörkbetsad parkett genom hela. I hallen lite enkla silverdetaljer och grönt.




Och så vardagsrummet med spröjsade dörrar, suck så vackert.




Och så klart ett vitrinskåp! De har ju verkligen renässans just nu, de är både klassiska och i ropet. Jag skulle gärna ha ett men jag har ingen vägg över till det. Än. Och här hade jag bara haft en invändning, jag hade bytt silkesryan (har själv en i vardagsrummet och är så trött på den!!) mot en (....ursäkta tjatet) äkta matta med vit botten :)





Ett modernt kök mot den i övrigt mer klassiska inredningen. Svarta vintage lampor som bryter av snyggt mot de plana vita luckorna. Och nu kommer jag på att jag skall köpa ett nytt Myrtenträd igen, de är ju så fina. Titta på spotarna i taket också, den som inte har takhöjd tillräckligt att bygga in spotarna (då får man ju sänka taket lite) kan lägga utanpåliggande spotar i taket, och dessa var riktigt snygga.


Ett elegant sovrum med himmelsäng. Även här vit bas med mörkbetsat parkettgolv och så riktigt klassiskt blå-vit bäddat. Somrigt och härligt! Och så en pläd i fuskpäls så att det ser extra klätt och mulligt ut. Och mååååånga dekorkuddar. Hotell-lyx på den bäddningen! Tack A för tipset keep up the hallucineringar :) Och god kväll önskar jag er alla.



Bilder Per Jansson 




6 kommentarer:

  1. Jag har inte ens ett hus att ställa ett vitrinskåp i :-)

    SvaraRadera
  2. Vart kommer köksluckorna till det köket ifrån?
    Super snyggt och luftigt kök!

    SvaraRadera
  3. Elin, släta vita luckor har nog alla leverantörer. Detta kök har säkert pushoutbeslag istället för handtag. Både Ballingslöv, Marbodal, Vedum, Kvänum, alla har släta vita luckor. Dessa är något matta. och de har 40 cm breda överskåp och 60 cm breda underskåp.
    Lycka till!
    Karin

    SvaraRadera
  4. Fantastiska spotlights i taket, vet du vart man kan hitta sådana? Har inte lyckats hitta dem via google.. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  5. Fantastiska spotlights i taket, vet du vart man kan köpa dem? Har tyvärr inte lyckats att hitta de via google... Tack på förhand!

    SvaraRadera