torsdag 5 januari 2012

STORA PLATTOR PÅ KÖKSVÄGGEN

Bild Kvänum


Det här med stora kakelplattor som stänkskydd, gillar verkligen det. Jag gillar ju när det är något oväntat och lite annorlunda som sticker ut. Jag har carrara plattor på badrumsgolvet i denna storlek, 20 x 20 cm. Och det är ju inte så konstigt, det är en vanlig golvplatte-storlek. Men i detta kök har man använt storleken på väggen till stänkskydd, och hela vägen upp till tak. Elegant va? Det är snyggt när natursten (carrara är ju en marmor, dvs en natursten) får vara så pass stora bitar att ådringen syns ordentligt. 

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag skulle vilja ha marmor på väggen i köket den dag vi renoverar och 20x20 cm var ju riktigt snyggt! Undrar vilken bänkskiva som är snyggast till (om man nu vill ha något annat än marmor)? Mvh Linda

    SvaraRadera
  2. åh du är en ängel...*skrattar...kommer stanna kvar här en stund och läsa alla dina tips och inlägg om marmor .....var ju ett alternativ och sätta plattor på väggen ...drar ju ner kostnaden lite.....Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh....jag har precis just hittat till din blogg å kommer stanna här länge för just nu pågår projekt vardagsrum , kök och barnrum. Men mitt första dilemma är att jag inte riktigt vet hur jag ska tänka när det gäller tapeter i vardagsrummet. Det är fyra meter upp till taket där det är som högst. Jag ser framför mig en fondvägg och massor av vitt men vet inte vad jag törs välja för tapter på ex fondväggen. Gubben lär inte tapetsera om i första taget.:)
    Vita tapeter med vit mönstrad fondvägg låter d toktrist eller ha du nåt bra förslag på tapet så skulle ja bli jätteglad. Tack

    SvaraRadera
  4. Linda, jag tror att en bänkskiva i carrara, vitt (laminat eller HImac typ Corian) eller ljust ljust grått blir finast. Så att resultatet blir som på bilden ungefär.
    Pernilla, ängel, nja, men tack :)))))))
    Linalotta..... tapeter är svårt, och framförallt en smaksak. Är du rädd att du tröttnar för fort skall du nog hålla dig till en enklare även om det låter toktrist. En mer galen variant mättas man på mycket snabbare, man kan nog tröttna och behöva göra om efter 2-3 år i alla fall... Man kan ju också göra en tavelvägg som fondvägg, det har jag och då kan man väldigt lätt "skylta om" fondväggen. Klicka på Kategorier TAVLOR i bloggen så ser du flera förslag. Ska du tapetsera - ta hem en ordentligt stor provbit och tejpa upp på väggen och låt det sitta uppe ett par dagar innan du bestämmer dig! Lycka till,


    kram alla
    Karin

    SvaraRadera