måndag 30 januari 2012

JAG GÅR PÅ HUSVISNING MED MODERN SNYGG TRAPPA


Bild Saltsjöbadsmäklarna


OJ! Vad många ni var som tittade in här igår :) Så kul, hoppas ni trivdes här inne på bloggen. Jag gissar att det kanske var reportaget i Leva & Bo som gjorde att många nya hittade hit? Ni är såååå välkomna. Jag själv var på husjakt igår, äntligen har säsongen satt igång! Igår tittade jag på ett fint 50-talshus som arkitektrenoverats minutiöst in i minsta detalj. Väldigt snyggt och välgjort. Detaljer som corian till fönsterbrädor, platsbyggda förvaringslösningar, ursnygga badrum. Och ser ni hur man kringgått den låga innertakskänslan som 50-talshus kan ha med att helt sonika öppna upp taket till nock och måla takbalkarna vita! Det jag gillade mest var detaljerna kring trappan, det fanns inga trappräcken alls utan allt var i limmat glas. Såg väldigt rent och snyggt ut. Höga fönster i trappan gav dessutom ett fint ljusinfall.




Entrevyn när man kom in.




Och så här snygg var trappan nedifrån. Jag som har rätt mörk trappa i radhuset (det brukar ju bli så, i radhus-mitten är det ju sällan fönster) tyckte att ljus-schaktet var urhärligt! Men, men... huset blir för litet för min familj om tre barn - det saknas ett rum eller två - hur gärna jag än velat dela boende med denna trapp... Och så lutar jag ju mest år sekelskifte och spröjs, eller hur var det nu? Ambivalent inredningsarkitekt ;) Så ni får hänga med på fler husvisningar. Önskar er en fantastiskt fin start på veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar