måndag 3 oktober 2011

OM ELEMENTSKYDD - OCH SÅG NI SVENSKA MILJONÄRER?

Bild Eklund Sthlm NY

Nu har en rackarns liten fräsch laptop letat sig hem till mig, och jag kan blogga igen :) Jag har saknat er! Inspirationen öser in över mig just nu, troligen för att hösten kommit igång och bebben sover och jag kan kika lite på datorn titt som tätt. Såg ni Svenska Miljonärer på Femman i förra veckan? Stjärnmäklaren Fredrik Eklund är ju en färgglad fisk, minst sagt. Kikar man på deras hemsida hittar man bland annat Sveriges dyraste objekt just nu, en hel ö i Mälaren för den lilla nätta summan 75 miljoner...


...har ni längtat efter att öppna spargrisen och ha en egen ö, this is your moment.


Jag nöjde mig med mer blygsamma objekt hos Eklund, kikade runt på denna våning på Östermalm bland annat. Gillar den varma färgen på ekgolvet, det var inte så gult som ekparkett ofta blir. Och bonus för elementskydd, det ser så "färdigt" och snyggt ut när man har det. Skulle själv behöva ett par elementskydd hemma, i modern stil som de på bilden. Ska ni skaffa elementskydd? Tänk då på detta

Låt inte skyddet täcka mer än det finns hålighet, dvs låt skivan/ ribborna släppa igenom mer än 50% luft. Det finns ju en del varianter där håligheterna är så smala eller så få, att all värme byggs in. Och det blir dyrt, då står elementet och krämar på och du får en lagom o-skön nota efter ett par månader.
Och täck helst inte till helt i ovankanten heller (som på bilden...) Varmluften stiger ju uppåt och vill ta vägen någonstans. Så några smala spalter luft i ovanskivan också, de kan gärna vara lite diskreta så att man kan använda brädan som ett "fönsterbleck". Men någon liten spalt i alla fall!





Fin varm färgsättning till det vita blanka kala. Den där tvålflaskan från Marseille tvål är en riktig goding. Das war alles, hoppas ni har en trevlig måndagkväll!


2 kommentarer:

  1. Tvålen är verkligen härlig! Lite vardagslyx :)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Längesen, hoppas allt bra :) ja visst är vardagslyx bara bäst... kram Karin

    SvaraRadera