tisdag 22 februari 2011

VÄXTVÄGGAR


 Bild Vertical Garden Design

Nu tror ni att jag har blivit alldeles galen. Det här är så långt ifrån hemdesign man kan komma. Men inlägget är nog mest för mitt minnesbibliotek :) Väztväggar ser vi i inredningsarkitektvärlden poppa upp överallt, i gallerior, lobbys, restauranger, kontor.... Så jag ville bara dela med mig av vad jag kikar runt på just nu, inför ett restaurangprojekt jag håller på med. Galet, men oooohhhhh så mycket syre du får i utbyte mot din gamla utandningsluft :) Alla bilder är från projekt i Stockholm av Vertical Garden Design.






Den sista bilden är av någon annan, flytande på Google och som jag hittade till ett moddboard för en galleria tidigare i veckan.

1 kommentar:

  1. Sjukt snyggt med växtväggar! Dessutom väldig praktiskt att kunna ha växterna eller odlingen på höjden. Jag använder en lite enklare variant som heter Woolly Pocket. Den finns i flera olika storlekar och utföranden. Inte riktigt lika maffigt som de här bilderna, men kanske lite mer lättskött för en nybörjare.

    SvaraRadera