onsdag 16 februari 2011

KIKAR PÅ VÅRTEXTILIER FRÅN HIMLA



 Bild Himla

När jag satt och jobbade med ett moodboard på jobbet så snubblade jag in på Himlas sida. Bläddrade i katalogen och hittade massa mumma! Flertalet färger är naturligtvis med, men jag tycker lila toner var mest representerat. Visar lite härliga inspirationsbilder från vårkatalogen 2011.


Just den här kombinationen ovan får det att tåras i mina ögon... Jag har grått, vitt och lila- rosa nyanser på mina kuddar både i vardagsrummet och i sovrummet. Och jag äääääääälskar "riktiga material" och linne är ett av dessa material. Känslan i att ta i det, och texturen, och att de åldras vackert. Men linnekuddar aktar jag mig för, de blir så skrynkliga. Gardiner, dukar och servetter gör sig bäst i det. Jag skulle kunna köpa de där fantastiska servetterna i linne med dekorkant, vika ihop dem och bara låta dem ligga framme och göra mig glad :)


Blanka kuddar inte så mycket min favorit, men färgerna mumma mumma.



Vackra plädar....


...........och lite söta detaljer. Ska bege mig till någon Himlabutik och klämma lite på grejerna känns det som :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar