lördag 15 januari 2011

INFÖR MÖBELMÄSSAN


"Att inreda sitt hem har blivit ett av de starkaste tillvägagångssätten att uttrycka vem man är och vad man tycker om". Så står det i nyhetsbrevet från Stockholms möbelmässa, eller Stockholm Furniture Fair som den heter. De konstaterar vidare att aldrig någonsin har intresset för inredning varit större. Jag kan bara hålla med. Som inredningsarkitekt märker man av den uppsjö av nya inredningsmagasin som droppar in på byråerna för att prova lyckan hos "de i branschen". Några hänger med ett tag, andra sorteras bort. Och de stora klassikerna Elle Interiör, Residence och Sköna Hem säljer som smör i solsken. Inredningsbloggar, inredningskurser, inredningssammankomser, you name it. Men det är kul! Det är ju mitt arbetsliv och dessutom min hobby :)


 På möbelmässan kommer designer Jan Rundgren att sammanställa en trendutställning  som kallas Home sweet home. De teman som kommer att presenteras är Industrial Vintage, Nordic Nature, Room of Romance och Colour competition. Jag illustrerar personliga favoriten Industrial Vintage med en helrätt bild som jag hittat på Emmas designblogg.
Låter som om de trendteman som jag nämde här inför det nya året låter som om de träffar rätt :) Och några teman känner vi igen från Moderådets trendspaning som jag berättade om från Formex i höstas.

Mässan är 8-12 februari. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar