fredag 12 november 2010

PLATSBYGGT I SOVRUMMET






HEJ! Jag har inte övergivit bloggen, men jag har haft en deadline för en hotellpresentation som skulle vara klar idag - och då tenderar all tid att gå åt! Men jag är här, och nu ska jag lägga till några sköna inlägg igen :)
Inför helgens bostadssurfande har jag hittat en lägenhet som är extremt bra planerad. Det mesta är platsbyggt, och det är det bästa jag vet! Funktion, smidigt, man utnyttjar varenda cm. Sen kan man ställa vackra "titt-möbler" där de gör sig bäst. Ovan sängen som fått ett inbyggt sängbord i väggen, kanske med inbyggd ljusramp. Pluspoäng för gardinupphängningen också, upp till tak så känns rummet alltid högre.



Praktexempel på hur en garderobsvägg ska tas! Man tar upp skåpen till tak, det finns inga alternativ. Man anar den platsbyggda arbetsplatsen i hörnan.


Här skulle jag gärna hängt en bild eller tavla, så att man kan titta in i något fint...


En snygg skjutdörr in till walk-in-closet. Eller en klädkammare som det hette innan det blev så poppis med det ordet....


Här ser man ut till köket och resten av våningen. Den delen följer i ett annat inlägg.

Nu - fredag - REDAN! Härligt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar